Evaluare psihologica Tulburari de Spectrul Autist (pachet)

Un diagnostic de autism acopera un spectru de copii cu o gama larga de abilitati si deficiente. Din aceasta cauza, tulburarea de dezvoltare poate arata foarte diferit de la copil la copil.
Scopul evaluarii este de a determina daca o persoana se afla in spectrul autismului si de a furniza informatii despre profilul dezvoltarii si nevoile de sprijin. Acest pachet de evaluare este potrivit pentru copiii cu varsta de 2-4 ani care necesita diagnostic si/sau o evaluare completa pentru monitorizarea terapiei.

Evaluarea coeficientului de dezvoltare (QD)

Evaluarea se concentreaza asupra copilariei timpurii si este necesara de obicei sugarilor, copiilor mici si prescolarilor pentru a determina daca dezvoltarea are loc in ritmurile preconizate sau apar anumite intarzieri in domeniile functionarii cognitive, ale limbajului, motricitatii, socializarii si autoservirii. Chiar daca fiecare copil se dezvolta in ritmul lui, evaluarea dezvoltarii ofera medicului informatii suplimentare pentru diagnostice specifice.

Pentru a se observa existenta unor etape din dezvoltare se utilizeaza jocul direct. Sedintele dureaza in jur de 4-6 ore in total.

Coeficientul de dezvoltare (QD) este un indicator numeric al cresterii copilului pana la maturitate in baza unei serii de competente psihosociale. Un QD nu trebuie considerat ca o constanta, ci un index simplificat, care reflecta schimbarile din experienta, tiparele de interactiune si invatare de-a lungul timpului. Spre deosebire de coeficientul de inteligenta, QD este o un raport statistic care reflecta dezvoltarea generala a unui copil in raport cu criteriile inregistrate in contexte sociale autentice. Pentru calculare QD vom folosi Denver II si Portage.

Testare Autism Spectrum Rating Scales (ASRS)

Autism Spectrum Rating Scales TM ofera un ghid in stabilirea unui diagnostic, in deciziile care trebuie luate pentru planificarea tratamentului, in monitorizarea raspunsului la interventie si in evaluarea programului in care a fost inclusa persoana cu TSA. ASRS sunt scale construite pentru a masura comportamente asociate Tulburarilor de Spectru Autist (TSA) aparute in cazul copiilor si tinerilor cu vârste cuprinse intre 2 si 18 ani. Din punctul de vedere al utilitatii, acestea ofera un ghid in stabilirea unui diagnostic, in deciziile care trebuie luate pentru planificarea tratamentului, in monitorizarea raspunsului la interventie si in evaluarea programului in care a fost inclusa persoana cu TSA. Rezultatele de la aceasta scala sunt prezentate prin scoruri si percentile, astfel ca se poate realiza foarte usor ulterior un grafic al evolutiei simptomatologiei pentru monitorizrea terapiei.

Autism Diagnostic Interview (ADI-R)

ADI-R – Interviul de diagnosticare a autismului- revizuit (Autism Diagnostic Interview) este recunoscut la nivel international drept Golden Standard pentru evaluarea autismului si ofera o evaluare completa utila in diagnosticul formal ADI-R este unul dintre cei mai folositi algoritmi de diagnosticare pentru a determina daca copiii au sau nu tulburari ale spectrului autismului (TSA). Este instrumentul ales de multe sisteme publice si private de scoli din lume, clinici si psihologi cand evalueaza copiii suspectati de TSA. Spre deosebire de ADOS, ADI-R nu implică in mod direct copilul si este un interviu realizat de psiholog cu parintii copilului sau cu alte persoane implicate in ingrijirea acestuia.

Adaptive Behavior Assessment System II

Deprinderile adaptative, asa cum sunt evaluate de ABAS-II, sunt acele abilitati practice de zi cu zi (strans legate de varsta persoanei), care sunt necesare pentru ca o persoana sa functioneze si sa corespunda cerintelor mediului inconjurator. Astfel de abilitati includ capacitatea de a avea grija efectiv de propria persoana in mod independent, dar si pe cea de a interactiona cu alti oameni. Comportamentele adaptative ale copiilor includ abilitati cum ar fi asigurarea normelor de igiena zilnica (spalat pe maini, pe dinti, etc.), imbracarea, siguranta personala, respectarea regulilor scolare, curatenia casei, relatiile sociale sau capacitatea de a avea grija de propria persoana la un nivel specific varstei. ABAS-II ajuta la masurarea capacitatii unui copil de a functiona in viata de zi cu zi, prin comparatie cu alti copii de aceeasi varsta.


Exista o serie de motive pentru care se poate administra:

  • evaluarea abilitatilor de viata zilnica
  • determinarea severitatii dizabilitatii
  • monitorizarea functionarii
  • independente
  • furnizarea unor indrumari pentru
  • obiectivele tratamentului

Informatii

Evaluarea se realizeaza de catre Psih. Madalina Simion:

  • prima sedinta de evaluare se realizeaza obligatoriu in absenta copilului pentru a putea avea o discutie despre istoricul dezvoltarii si testele ADI-R si ASRS (2-3 ore).
  • sedintele de testare ABAS si testare directa a copilului se stabilesc ulterior in functie de disponibilitatea parintilor si de programul disponibil. La aceste sedinte in functie de program si de anumite particularitati ale unor cazuri poate fi prezenta si Psih. Raluca Vargolici
  • sedintele de testare directa a copilului la NeuroPedi

Rezultatele evaluarii nu se pot elibera pe loc. Ulterior sedintelor de testare se redacteaza raportul de evaluare (20-40 pagini) ce va contine informatiile obtinute in timpul evaluarii, rezultatele testelor, interpretarea si recomandarile specifice. Raportul se elibereaza in 5-7 zile lucratoare de la data ultimei programari, in functie de complexitatea cazului. El poate fi ridicat de la NeuroPedi sau trimis prin curier la adresa indicata de parinti. Cu acest raport parintele se va prezenta la medicul psihiatru pediatru pentru diagnostic si tratament

Pret: 600 RON

Metode de plata: cash, card, transfer bancar